Lezing over generatie Z door Anna Myrthe de Witte

Op dinsdag 12 juni heeft Anna Myrthe de Witte Onderwijs- en Onderzoeksmedewerker bij de afdeling Sociaal recht, een lezing gegeven over Generatie Z aan de praktijkbegeleiders van stagiaires HBO Rechten van de Hogeschool van Amsterdam.

Meer in het bijzonder over wat deze generatie kenmerkt qua eigenschappen en vaardigheden, in hun wensen ten aanzien van werk en de toegevoegde waarde van Generatie Z op de werkvloer (denk aan legal tech).
Eerder heeft De Witte onderdeel uitmakend van Brainbox van Socrates het rapport “werken in de toekomst” geschreven. Dit was een onderzoek in opdracht van het Ministerie van Binnennlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Generatie Z (geboren na 1996) komt nu de arbeidsmarkt op en er bestaan nog veel vooroordelen.  Wist u bijvoorbeeld dat deze generatie, ook wel de digital natives genoemd, bij besprekingen op de werkvloer het liefst face to face communiceren?

Na de lezing zijn de praktijkbegeleiders in kleine groepen in discussie gegaan over hoe zij omgaan met deze nieuwste generatie werknemers.