Lennart Verheuvel wint Nationale Requireerwedstrijd 2018

Rechtenstudent Lennart Verheuvel heeft de Nationale Requireerwedstrijd voor Studenten gewonnen. Hij hield hiermee Jill Wissing (Nijmegen) en Bregje van Tingen (Groningen) achter zich.

Lennart Verheuvel.
Lennart Verheuvel

Het was de tiende keer dat de prijs werd uitgereikt. Dit jaar streden elf finalisten van alle rechtenfaculteiten in Nederland en Aruba om de titel. De dag voor de finale werden de studenten getrakteerd op masterclasses van het Nederlands Debatinstituut en officieren van justitie Wouter Bos en Toine van de Ven.

De finalisten kregen van tevoren een casus toegestuurd om daarop hun requisitoir te baseren. Na hun requisitoir kregen de studenten een stevig pleidooi van de gerenommeerde strafrechtadvocaten Kees Korvinus en Alex van Roy, waar zij weer op moesten reageren. Lennart Verheuvel maakte uiteindelijk het verschil in de manier waarop hij deze repliek voerde.

Leidse titel verdedigen?

Wil jij in 2019 de Leidse titel verdedigen? De datum van de Nationale Requireerwedstrijd 2019 is al bekend: vrijdag 19 april. Je kunt je opgeven vanaf het najaar van 2018. Houd hiervoor Facebook in de gaten!