Een kijkje in de keuken van Biofarmaceut Janssen Biologics

Tijdens de jaarlijkse excursie namen de leden van alumnivereniging Natuurwetenschappelijk Gezelschap Leiden vrijdag 13 april een kijkje achter de schermen van een van de bedrijven op het Bioscience Park: Janssen Biologics. Naast een excursie organiseert het NGL elk jaar ook vijf hoogwaardige publieke lezingen.

Leren over de productie van 'biologics'

Op steenworp afstand van de faculteit zit het bedrijf Janssen Biologics, onderdeel van ’s werelds grootste farmaceutisch bedrijf Johnson&Johnson. Met twee lezingen en een tour door de laboratoria mochten de leden van alumnivereniging Natuurwetenschappelijk Gezelschap Leiden (NGL) kennis maken met het bedrijf. Janssen Biologics is producent van biologics, biofarmaceutische geneesmiddelen die vergelijkbaar met lichaamseigen antilichamen bepaalde ziektes zeer specifiek kunnen behandelen. Het bedrijf richt zich specifiek op cardiovasculaire, immunologische, en oncologische aandoeningen.

Een introductie over het bedrijf werd gegeven door Yvonne van Megen, director Technical Operations. Dr. Rene Assenberg, principal scientist Analytical Development, hield een lezing over één van Janssen’s monoklonale antilichamen.
Voor de tour langs het Analytical Development lab en de Pilot Plant facility moest iedereen een labjas aan en een veiligheidsbril op.
Het echtpaar Noteborn wordt op de foto gezet.
Labtour selfie
Na de tour kon er onder het genot van een drankje nagepraat worden.
Voorzitter Mathieu Noteborn bedankt de medewerkers van Janssen voor de mooie middag.