Duurzame sloop oude laboratoria in beeld

De Universiteit Leiden sloopt een aantal oude practicumgebouwen van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen op een duurzame manier. De Dutch Green Building Council, een organisatie die streeft naar duurzame bouw en sloop, heeft deze aanpak beoordeeld met 4 sterren.

Het gaat om het LCP-gebouw en de nabijgelegen hoogbouw. Hoe duurzaam slopen in zijn werk gaat, vertelt projectleider Steven Menijn in onderstaande video.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Duurzame sloop

Voor de sloop hanteert de universiteit de beoordelingsmethode BREEAM van de Dutch Green Building Council, een onafhankelijke non-profit organisatie die streeft naar blijvende verduurzaming van de bebouwde omgeving in Nederland. Deze organisatie heeft de sloop van het LCP-gebouw inmiddels beoordeeld met een score van 4 sterren, waar maximaal 5 sterren te behalen zijn.

Tijdpad

De asbestsanering en de voorsloop van de hoogbouw is gestart. Na de bouwvak van 2018 komt een torenkraan het gebouw afbreken. In het voorjaar van 2019 is de sloop gereed. Meer informatie over de sloop is te vinden op de projectwebsite Duurzame sloop LCP en hoogbouw. Hier zijn ook de contactgegevens te vinden voor wie vragen of klachten over de sloop heeft.