Krabbetjes en drones op de Masterdag

Vrijdag 16 maart 2018 bezochten 494 masterkiezers de Masterdag op de faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen. Tijdens de halfjaarlijkse Masterdag presenteerden 12 masteropleidingen zichzelf. Bezoekers konden tijdens deze editie 23 verschillende presentaties bezoeken en meedoen aan vier labtours.

Minorenmarkt

Voor het derde jaar op rij was de Minorenmarkt onderdeel van de Masterdag. Op de begane grond van het Atrium konden studiekiezers vertegenwoordigers van de minoren het hemd van het lijf vragen. Dit jaar waren de nieuwe minoren Science and Technology in Society en Responsible Innovation ook vertegenwoordigd.

Labtour

De masters Astronomy, Bio-Pharmaceutical Sciences, Physics, Chemistry en Life Science and Technology organiseerden lab tours. In groepjes van ongeveer 10 tot 20 personen konden ze een kijkje nemen in de laboratoria waar masterstudenten dagelijks werken.

Career Services

Voor het eerst hield loopbaanadviseur Tanja Bos een presentatie over de diensten van Career Services. Bezoekers kregen meer informatie over de mogelijkheden op het gebied van carrièreadvies. Vanuit Zo kun je als student feedback krijgen op je curriculum vitae, je motivatiebrief en LinkedIn-profiel door Career Services. Ook worden er workshops en speeddates georganiseerd, is er een mentornetwerk of je kunt een individuele afspraak maken. Voor meer informatie bezoek de website: careerzone.universiteitleiden.nl.

Sfeerimpressie

Naast de Minorenmarkt hadden alle masteropleidingen een eigen kraampje. Een masterstudent van Biology vertelde over zijn onderzoek naar krabben en bij Media Technology demonstreerde een studente een drone. Voor een sfeerimpressie van de Masterdag bekijk onderstaande Instagram story:

Masterdag 16 maart 2018

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Volgende Masterdag

Op vrijdag 2 november 2018 is de volgende Masterdag. Houd de website en social media in de gaten voor meer informatie!