Colleges Oude Muziek

In zes colleges laat Jed Wentz, artistiek adviseur van het Festival Oude Muziek Utrecht, u kennismaken met onderwerpen die centraal staan binnen de wereldwijde ontwikkelingen van de oude muziek. Het eerste college start op 15 oktober!

Colleges Oude Muziek

Hoe is de oudemuziekbeweging gegroeid, en waar gaat ze heen? Hoe weten musici vandaag de juiste informatie te vinden om historisch integere uitvoeringen van oude muziek te kunnen verzorgen? Uit welke bronnen putten zij hun inspiratie?

Als u nieuwsgierig bent naar de antwoorden op deze vragen en naar de persoonlijke visie van een gedreven musicus en onderzoeker die al meer dan dertig jaar werkzaam is in de oude muziek, dan zijn de Colleges Oude Muziek iets voor u.

In een reeks van zes Engelstalige colleges, georganiseerd in samenwerking met de Organisatie Oude Muziek, laat artistiek adviseur van het Festival Oude Muziek Utrecht Jed Wentz u kennismaken met onderwerpen die centraal staan binnen de wereldwijde ontwikkelingen van de oude muziek.

Data colleges

Maandag 15 oktober 2018

Early music as a discipline // An insider’s look at the revival.

Maandag 12 november 2018

The sources // Paintings, treatises, letters, instruments: what kinds of sources do we have to help us create our performances, and how do we evaluate them?

Maandag 10 december 2018

The dance //How can an understanding of historical dance styles influence the performance of early music today?

Maandag 11 februari 2019

Spirituality: Palestrina versus Bach // Church music is central to the early music revival, but is it legitimate to remove it from its liturgical context and turn it into Museumkunst?

Maandag 11 Maart 2019

Moving the passions // Human emotion in historical perspective and in the light of current scientific research: are we returning to an Affektenlehre?

Maandag 8 april 2019

Rhetoric //Politics, manipulation, emotion and the ‘power to control men’s minds’. Early music as a drug for the soul.

Taal: Engels

Spreker: Jed Wentz

Duur: 90 minuten

Locatie: Universiteit Leiden – Lipsius, Zaal 148

Cleveringaplaats 1, 2311 BD Leiden

Kaarten:
6 colleges: € 102 | Vriend € 75
Losse colleges: € 17 | Vriend € 12,50

Studenten: Toegang is gratis, op vertoon van studentenkaart. Registratie verplicht: r.schneemann@hum.leidenuniv.nl

In samenwerking met Organisatie Oude Muziek.