Wat denkt de politiek over de Wiv 2018?

In februari 2017 is er in de Tweede Kamer gestemd over de nieuwe Wet op de Inlichtingen en Veiligheidsdiensten 2017. Destijds heeft een meerderheid gestemd voor de nieuwe wet. Ook in de Eerste Kamer is het wetsvoorstel in juli 2017 aangenomen. Echter is het maatschappelijk debat rondom de Wiv pas echt op gang gekomen nadat studenten van de UvA een aanvraag voor een referendum hebben georganiseerd.

Sindsdien zijn ook politici meer benaderd voor reacties en hun mening over de Wiv. Middels deze blog willen we een overzicht geven van de visies die politieke partijen en politici hebben zowel op de nieuwe Wet op de Inlichtingen en Veiligheidsdiensten en het aankomende referendum zoals deze in de media te vinden zijn.

Lees het blog van Tim Dekkers op het WIV Referendum blog.