Universiteit Leiden doet weer mee aan Warmetruiendag

Iedereen kan bijdragen aan een beter klimaat. Zet in je kamer de verwarming eens wat lager en trek iets warms aan! De universiteit doet ook dit jaar weer mee aan Warme Truiendag. Op 2 februari wordt in zoveel mogelijk universitaire gebouwen de verwarming omlaag gezet naar 16 graden.

Afgelopen jaren heeft de studentenorganisatie voor duurzaamheid, Green Keys Leiden, zich ingezet voor de Nationale Warmetruiendag. Ook dit jaar doet de Leidse universiteit weer mee. Het belangrijkste doel van deze dag is studenten, docenten en medewerkers van de universiteit zich ervan bewust te maken hoe zij energie kunnen besparen. Een makkelijke handeling, de verwarming lager zetten, levert namelijk al veel voordeel op voor het milieu.

Vergeet op 2 februari dus niet jouw warmste trui uit de kast te trekken! Ook op andere dagen kun je bijdragen aan de vermindering van CO2-uitstoot en in het verlengde hiervan duurzaamheid bevorderen. En om je te helpen het vol te houden: tussen 11 en 14u  wordt er warme chocolademelk uitgedeeld in het Van Steenis, Gorlaeus, KOG, Wijnhaven, Pieter de la Court en het Lipsius!

De meeste gebouwen van de Universiteit Leiden doen op 2 februari mee aan Warmetruiendag en draaien de thermostaat naar 16 graden. Wordt de temperatuur op jouw werk- of studieplek niet centraal geregeld? Zet dan zelf de radiatoren lager! Als steuntje in de rug wordt op verschillende plekken warme chocolademelk uitgedeeld. Blijf op de hoogte via de Facebookpagina van Green Keys.

Locaties Warmetruiendag 2018
Op bovenstaande locaties van de universiteit gaat de thermostaat op 2 februari omlaag naar 16 graden. Tussen 11 en 14u  wordt er warme chocolademelk uitgedeeld in het Van Steenis, Gorlaeus, KOG, Wijnhaven, Pieter de la Court en het Lipsius!