Opleidingsprogramma raadsleden aangeboden door Minister Kajsa Ollongren op het raadsledencongres

Minister Kajsa Ollongren heeft op het raadsledencongres in Den Bosch het vernieuwde opleidingsprogramma aangeboden. Het opleidingsprogramma is samengesteld door het Centre for Professional Learning van de Universiteit Leiden in Den Haag, en wordt door de Nederlandse Vereniging voor Raadsleden, de Vereniging van Griffiers, de VNG en het ministerie van Binnenlandse Zaken ter beschikking gesteld aan alle (nieuwe) raadsleden.

Zaterdag 20 januari was in Congrescentrum ‘1931’ het raadsledencongres. Zo'n 500 raadsleden hadden keuze uit het volgen van meer dan 30 workshops, en luisterden naar wat voor Pieter van den Hoogenband de gouden formule was om van een periode van vier jaar een succes te maken.

Opleidingsprogramma

Belangrijk onderdeel van het congres was de presentatie van het vernieuwde opleidingsprogramma voor raadsleden. In dit programma staan de belangrijkste need-to-know’s voor nieuwe raadsleden. Opleidingsprogramma is samengesteld door het Centre for Professional Learning van de Universiteit Leiden. Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties Kajsa Ollongren bood het eerste exemplaar van het opleidingsprogramma aan Paul Khoe aan, kandidaat-raadslid voor de PvdA in Purmerend.

Geinteresseerd in het programma? Hier vind je meer informatie.