Universiteit Leiden vierde duurzaamste universiteit van Nederland

De Universiteit Leiden is de op drie na duurzaamste universiteit van Nederland. Dat bleek uit de wereldwijde ranglijst van UI Green Metric.

Wereldwijd staat de Leidse universiteit op een 49ste plek van 619 onderzochte universiteiten, geen geringe prestatie aangezien de universiteit dit jaar voor het eerst meedeed. Vooral in de categorieën afvalverwerking, water en transport scoorde de universiteit hoog. Binnen Nederland scoorden de universiteiten in Groningen, Delft en Wageningen nog hoger dan de Universiteit Leiden. De Wageningse universiteit mag zich dit jaar zelfs de meest duurzame universiteit ter wereld noemen.

Jaarlijks wordt de UI Green Metric Ranking opgesteld door de Universitas Indonesia. Dit jaar onderzocht de universiteit universiteiten uit 76 landen. Elke instelling werd beoordeeld op infrastructuur, energie, afvalverwerking, water, transport en onderwijs.