A History of Russian Law

Emeritus hoogleraar Ferdinand Feldbrugge bood op 29 november 2017 het door Brill-Nijhoff uitgegeven “A History of Russian Law” aan aan de decaan van de faculteit, Joanne van der Leun, het hoofd van de universiteitsbibliotheek Kurt De Belder en aan de Eerste Secretaris van de Russische ambassade, Yuri Uraksin.

Bij de goed bezochte feestelijke gelegenheid in het Academiegebouw ging de CEO van de wetenschappelijke uitgeverij Brill, Herman Pabbruwe, in op de bijzondere band tussen de uitgever, de universiteitsbibliotheek en de Universiteit Leiden.

De decaan roemde de rol die het Instituut voor Oost-Europees recht heeft gespeeld bij de internationale reputatie van de faculteit en dankte Ferdinand Feldbrugge, die ook nog het woord nam in het Russisch, hartelijk voor zijn bijzondere inzet. Met dit unieke overzichtswerk van bijna 1100 pagina’s maakt hij zijn unieke expertise beschikbaar voor nieuwe generaties wetenschappers.