Zeven faculteiten naast elkaar op Honours College Fair

Jet Stam is de nieuwe ambassadeur van het Honours College. Het komende jaar zal ze zich inspannen om het Honours College verder bekend te maken onder studenten. Haar eerste activiteit is de Honours College Fair op 6 december. ‘Kom langs, want dan hoef je niet langs al die zeven faculteiten apart.’

Jet Stam (foto: Moira Arrarte)

‘Ik heb de Honours College-folder al verbeterd en ben nu nog bezig met het maken van folders over de Honours Classes.’ Op de Oude Sterrewacht is Jet Stam (student Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie) druk bezig met de laatste voorbereidingen voor de Honours College Fair op 6 december. ‘Op de dag zelf geef ik nog presentaties over het honoursonderwijs en ondersteun ik de ambassadeurs van de faculteiten’, blikt ze alvast vooruit.

Andere faculteit

Als nieuwe Honours College-ambassadeur verzorgt Stam de promotie van het honoursonderwijs voor bachelorstudenten. ‘Het is belangrijk om eerlijk over je eigen ervaringen te vertellen. Die van mij zijn positief, dus dat is makkelijk’, lacht ze. Zelf volgt ze een traject bij een andere faculteit, wat ze een belangrijke meerwaarde vindt. ‘Daardoor heb ik veel nieuwe mensen leren kennen en heb ik bijvoorbeeld gemerkt dat iedereen vanuit zijn eigen academische achtergrond een andere denkwijze meekrijgt.’ Ze doelt daarmee op onderlinge verschillen tussen de faculteiten. ‘Dat is interessant om te zien.’

Gezelligheid

In de functie van ambassadeur heeft Stam een goede combinatie weten te vinden tussen haar bestuurlijke interesse en focus op haar studie. Naast promotie verzorgt Stam namelijk ook de communicatie met de zeven facultaire honoursambassadeurs. ‘Als voorzitter vind ik het belangrijk om onze vergaderingen gezellig te maken, bijvoorbeeld door samen te eten. Het is leuk om elkaar zo beter te leren kennen, maar maakt ons daarna ook productiever’, legt ze uit.

Naast elkaar

Als er in haar functie nog tijd over zou zijn, zou Stam ook graag de sociale media van het Honours College aanpakken. ‘Daar ben ik al veel mee bezig in mijn vrije tijd en ik vind het vooral ook erg interessant’, vertelt ze enthousiast. Maar eerst moet ze nog aan de slag met de HC Fair die eraan komt. ‘Aan alle studenten: zorg dat je daar bent, want het is de enige keer dat alle zeven facultaire trajecten naast elkaar te vinden zijn, waardoor je ze het beste met elkaar kunt vergelijken’, maakt ze nog even van de promotie-gelegenheid gebruik.

HC Fair 2016