Van Gogh beurs voor onderzoeksgroep Grotius Pothier

Onderzoeksgroep Grotius Pothier heeft de Van Gogh beurs toegekend gekregen. Grotius Pothier is een samerkingsverband tussen de Universiteit Leiden, de Universiteit van Amsterdam en Paris II (Panthéon-Assas) dat rechtsvergelijkend onderzoek doet naar het Nederlandse en Franse privaatrecht.

De onderzoeksgroep bestaat uit PhD-studenten, universitair docenten en hoogleraren uit beide rechtssystemen. Momenteel richt haar onderzoek zich op de hervorming van het Franse verbintenissenrecht.

Met de Van Gogh beurs van het Nuffic kunnen Franse en Nederlandse onderzoekers elkaar bezoeken en gebruikmaken van elkaar onderzoeksfaciliteiten. De onderzoekers van Grotius Pothier kunnen nu dus gemakkelijker samenkomen in Parijs, Leiden of Amsterdam.

Voor meer informatie over Grotius Pothier kunt u terecht op de website van de onderzoeksgroep.