Student Niels Blokland wint scriptieprijs Letselschade 2017

Masterstudent Civiel Recht Niels Blokland heeft de jaarlijkse scriptieprijs Letselschade 2017 gewonnen. In zijn scriptie breekt hij een lans voor de toepassing van kansschade bij medische fouten. De jury noemde zijn scriptie: ‘Origineel, actueel, goed uitgewerkt en hij schroomt niet om gevestigde namen aan te pakken’.

De jaarlijkse scriptieprijs Letselschade 2017 wordt georganiseerd door Juridisch Bureau Letselschade & Gezondheidsrecht (JBL&G) om recht rondom letselschade meer onder de aandacht de brengen. Het hoopt hiermee de kwaliteit en kwantiteit van scripties over letselschade te verhogen en zodoende aankomende professionals naar een hoger niveau te tillen.

Niels Blokland moest de hoofdprijs van duizend euro delen met Idya Karimi, een student van de Universiteit Utrecht. De jury vond beide inzendingen zo bijzonder dat er twee winnaars werden uitgeroepen. Ook in 2018 zal er weer een scriptieprijs worden uitgereikt. Rechtenstudenten uit het hele land kunnen hun scriptie insturen vóór 1 oktober 2018.