Leiden Leadership Programme verwelkomt 10 nieuwe organisaties

Op 25 oktober vond de kennismaking tussen de studenten van het Leiden Leadership Programme en de partnerorganisaties plaats in de Oude Sterrewacht. De studenten gaan de komende tijd in multidisciplinaire teams aan de slag om een oplossing te zoeken voor actuele complexe vraagstukken uit deze organisaties.

Op de Oude Sterrewacht maakten de studenten voor het eerst kennis met de opdrachtgever van hun organisatie en werd de opdracht verkend. Dit jaar werkt het Leiden Leadership Programme (LLP) samen met 23 partnerorganisaties, waaronder 10 nieuwe en een aantal die voor het zevende jaar op rij meedoen. De organisaties die het LLP vol trots verwelkomt als nieuwe partnerorganisatie van het LLP zijn: Arcadis, D66, Expand Online, Janssen Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson, KPN, Kwink Groep, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Moddix, NOC*NSF en PsyQ.

De praktijkopdrachten waar de studenten van het LLP de komende tijd hun tanden in gaan zetten zijn zeer uiteenlopend. Zo zijn er opdrachten over organisatiestructuur, netwerkorganisaties, legal tech, topsporters, de muziekindustrie, onbemande treinstations en uiteraard leiderschap. Sommige studenten zijn vrij om zelf richting te geven aan hun opdracht. Bij KPN geven de studenten binnenkort bijvoorbeeld in een pressure cooker-sessie vorm aan hun opdracht. Daarin werken zij samen met de medewerkers van het bedrijf. De studenten en docenten van het LLP zijn erg benieuwd naar de resultaten van deze diverse en zeer uitdagende projecten, die later dit jaar zullen worden gepresenteerd.

Praktijkopdracht
Een belangrijk onderdeel van het Leiden Leadership Programme is de praktijkopdracht, waar masterstudenten in multidisciplinaire teams van 4 à 5 personen een opdracht uitvoeren binnen een bedrijf of organisatie. De opdrachten zijn gebaseerd op feitelijke vraagstukken binnen de diverse partnerorganisaties. De professionals zijn erg geïnteresseerd in de nieuwe invalshoek die jonge, talentvolle studenten te bieden hebben. Behalve het opleveren van een gedegen eindresultaat voor de organisatie is het de bedoeling dat de studenten tijdens de praktijkopdracht werken aan hun organisatiesensitiviteit.