Vincent Icke in het Concertgebouw

Op donderdag 19 oktober 2017 sprak professor Vincent Icke in het Concertgebouw in Amsterdam tijdens Multiversum.

Al ruim 2500 jaar leggen filosofen een theoretisch verband tussen de ordening van muziek en van het universum. Reden genoeg voor het Concertgebouworkest om een avond met muziek en wetenschap rondom het thema universum te organiseren: Multiversum. Dit deden ze in samenwerking met de Faculteit der Natuurwetenschappen van de Universiteit van Amsterdam.

Trillingen

Een onderdeel van het programma was een voordracht van emeritus hoogleraar Vincent Icke, die behalve in Leiden ook bij de universiteit in Amsterdam een aanstelling heeft. Zijn voordracht ging over trillingen als fundamenteel onderdeel van de theoretische natuurkunde en van muziek.

Lees ook Ickes essay ‘Heelal vol mogelijkheden’ in het programmaboekje van Multiversum.