Leidse student genomineerd voor Gouden Venus van Milo

Veel studenten van de Universiteit Leiden zetten zich maatschappelijk in. Jiska Stad-Ogier is zo’n bijzonder betrokken student. Vanwege haar inzet om Nederland toegankelijker te maken voor mensen met een functiebeperking, is zij nu genomineerd voor de Gouden Venus van Milo. Deze prijs wordt uitgereikt aan mensen met een handicap die zich inzetten voor goede doelen.

Jiska Stad-Ogier (zie foto) is mede-oprichter van Stichting Wij Staan Op!, een organisatie die Nederland toegankelijker wil maken voor mensen met een functiebeperking. Ook binnen de Universiteit Leiden zet zij zich in voor een toegankelijke leeromgeving, zo heeft zij een belangrijke rol gespeeld bij het symposium Studeren met een Functiebeperking. Nu is zij genomineerd voor een prijs voor mensen met een handicap die zich inzetten voor goede doelen, de Gouden Venus van Milo.

De prijs is een initiatief van het DELA goededoelenfonds, om mensen met een handicap in het zonnetje zetten. De Gouden Venus van Milo is bedoeld voor de meest inspirerende Nederlander met een beperking die iets goeds doet voor de samenleving. Met publieksstemmen wordt bepaald wie van de genomineerden van dit jaar, De Onbeperkte 100 van 2017, uiteindelijk de prijs wint.

Stemoproep Jiska

‘Ik ben Jiska Stad-Ogier, student notarieel recht aan de Universiteit Leiden en ik ben genomineerd voor de Gouden Venus van Milo. Door mijn handicap (spasticiteit, scoliose, chronische pijn, chronische vermoeidheid en bijbehorende concentratieproblemen) kent de wereld, en het studeren, voor mij iets meer obstakels dan voor de meeste anderen.

Al jaren zet ik mij daarom in voor een inclusief Nederland, onder andere met Stichting Wij Staan Op! waar ik mede-oprichter van ben, samen met Leidse student Pauline Gransier. De afgelopen anderhalf jaar heb ik met veel plezier bij de Universiteit Leiden meegewerkt aan inclusief studeren. Daarom vraag ik graag om jullie hulp, of eigenlijk; jullie stem. Met de geldprijs die is verbonden aan de Gouden Venus van Milo kan heel veel mooi werk verzet worden om Nederland inclusief te maken voor iedereen, met én zonder handicap.’

Stemmen

Stemmen kan tot 15 september via: bit.ly/StemJiska

Meer informatie over Jiska’s werk bij Wij Staan Op!: http://wijstaanop.nl/jiska.html