Nieuwe internationale studenten maken kennis met Humanities

Dinsdagochtend kwamen ze weer aan: de buitenlandse studenten die in september starten met een master, Engelstalige bachelor of een uitwisseling. Ruim 300 mochten we er dit jaar verwelkomen van in totaal ruim 1200 inkomende studenten die deelnemen aan het introductieprogramma OWL (Orientation Week Leiden).

Warm welkom

De introductieochtend werd geopend met een warm welkom namens het Faculteitsbestuur van prof. dr. Mirjam de Baar met nuttige tips voor een succesvol verblijf in Leiden. Dr. Bryce Wakefield gaf een inspirerend minicollege over de territoriale conflicten en nationalisme tussen vooral China en Japan, mede in het kader van het Leiden Asia Year.

Introductie

Tijdens de ochtend kregen de studenten instructies over de bibliotheek, uSis en Blackboard en een uitleg over de organisatie van de faculteit en haar studieverenigingen door studentlid in het bestuur van Geesteswetenschappen Aurélie van ’t Slot en haar opvolger Olivier Fajgenblat. De rest van het programma werd georganiseerd door het Humanities International Office en studieadviseur Angelique Hoffman.

Aan het eind van het programma kregen de studenten met behulp van studenten van studievereniging HSVL Geesteswetenschappen een rondleiding  en daarna een typisch Hollandse lunch (broodjes en jus d’orange) in het Arsenaal.

De introductieochtend is onderdeel van de OWL Week, de introductieweek voor internationale studenten, die van 28 tot 1 september plaatsvindt.