‘Heritage on the Move’ te zien in nieuw P.J. Vethgebouw

De bijzondere LeidenGlobal fototentoonstelling Heritage on the Move verhuist naar het nieuwe P.J. Vethgebouw van de Universiteit Leiden. Van 7 tot 20 september is de reizende tentoonstelling – die startte in het Museum Volkenkunde – in het Hortusgebouw te zien.

Heritage on the Move

Erfgoed en migratie gaan hand in hand. Cultureel erfgoed wordt vaak geïnterpreteerd als alleen een lokale identiteit. Echter, door handel, migratie en massamedia reist het de wereld over. In deze ontwikkeling kunnen mensen veranderen, maar ook hun erfgoed.

De tentoonstelling bestaat uit 12 foto’s die de visie van verschillende academici op ‘Heritage on the Move’ uitbeelden vanuit hun eigen onderzoek. De academici zijn allemaal verbonden aan de Universiteit Leiden of samenwerkingsplatform.

Delen van kennis

LeidenGlobal manager en samensteller van de tentoonstelling Aphroditi Zoulfoukaridis: “Het is voor mensen binnen de universiteit interessant om een beeld te krijgen van wat er verder nog voor onderzoeken gedaan worden en voor mensen buiten de universiteit goed om te zien wat er allemaal gedaan wordt en welke kennis er bij de universiteit aanwezig is.”

De tentoonstelling bezoeken

Tot 20 september is de tentoonstelling te zien in het P.J. Vethgebouw van de Universiteit Leiden. Daarna reist de tentoonstelling weer verder en is op 23 en 24 september te zien tijdens de Kunstroute. In oktober komt de tentoonstelling naar het Wijnhavengebouw in Den Haag.

LeidenGlobal

De tentoonstelling Heritage on the Move is opgezet door LeidenGlobal, een samenwerkingsverband van de Universiteit Leiden met andere Leidse instellingen die kennis, collecties, onderzoek en onderwijs op het gebied van ‘wereld-zaken’ met elkaar verbinden. LeidenGlobal zorgt dat de Leidse kennis en activiteiten op het terrein van globale en regionale studies zichtbaarder is voor een breed publiek.