Goud voor Leids wiskunde-team

Bij de prestigieuze International Mathematics Competition in Blagoëvgrad, Bulgarije, heeft het team van Universiteit Leiden één gouden en vier zilveren medailles behaald. Het team bestond uit de wiskundestudenten Bob Zwetsloot, Daan van Gent, Onno Berrevoets, Pim Spelier en Wessel van Woerden.

Het is de eerste keer dat het Leiden gelukt is om een gouden medaille binnen te halen. Het is dan ook extra bijzonder dat deze behaald is door de eerstejaarsstudent Pim Spelier.

Aan de wedstrijd deden dit jaar 331 studenten mee vanuit 71 verschillende universiteiten over de hele wereld. De wedstrijd bestond uit twee dagen. Op elk van de dagen kregen de deelnemers vijf lastige wiskundige problemen voorgeschoteld om binnen vijf uur op te lossen.

Het team werd begeleid door promovendus Raymond van Bommel en ondersteund door het Mathematisch Instituut van Universiteit Leiden.

-------------------------------------

Scores:
Pim Spelier: 65 punten (goud)
Onno Berrevoets: 44 punten (zilver)
Wessel van Woerden: 40 punten (zilver)
Bob Zwetsloot: 35 punten (zilver)
Daan van Gent: 32 punten (zilver)