Uitwisselingsstudent maakt beste promofilm voor Leiden

De Engelse studente Anna Carey heeft de filmwedstrijd Student en Stad gewonnen. Haar promotiefilm voor Leiden als studentenstad was de beste van de twaalf inzendingen.

De wedstrijd werd georganiseerd door de Gemeente Leiden, Leiden Marketing en de Plaatselijke Kamer van Verenigingen, de koepelorganisatie van Leidse studentenverenigingen. Studenten kregen de opdracht om Leiden te filmen door de ogen van de student, met het doel Leiden op de kaart te zetten als de allerleukste studentenstad van Nederland.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Pakkend en snel

‘De inzending van Anna was pakkend, snel en heeft heel veel laten zien van het studentenleven en de stad,’ zei jurylid Martijn Bulthuis, directeur van Leiden Marketing. ‘Daarnaast liet Anna ook de regio zien, Leiden als stad aan de kust. Dat vonden wij een absolute plus, zeker voor internationale studenten. We hopen natuurlijk aankomende studenten te inspireren om bij hun studiekeuze ook te kijken naar de stad en regio.’

Hester Bijl

Namens de Universiteit Leiden zat vice-rector magnificus Hester Bijl in de vakjury. De juryleden – die werden bijgestaan door twee middelbare scholieren – hadden het nog niet eenvoudig om een winnaar te kiezen. Het aantal inzendingen was hoger dan voorgaande jaren, en ook de kwaliteit van de inzendingen was erg hoog. Na lang beraad trok de antropologiestudente uit Manchester aan het langste eind.

Hoofdprijs

Aan de hoofdprijs is een geldbedrag verbonden van 1.500 euro. De tweede prijs ging naar studenten Ward Zeijl en Dahran Çoban. De derde prijs was voor Pepe van de Kerkhof.