Studentenexpositie kunst van talentprogramma ACPA

Vanaf vrijdag 19 mei exposeren de studenten van de Academy of Creative and Performing Arts (ACPA) hun werk. Bijna honderd getalenteerde Leidse studenten hebben afgelopen in het talentprogramma Practicum Artium naast hun academische studie praktische keuzevakken gevolgd in fotografie, tekenen, schilderen of grafisch ontwerpen. De expositie zal plaatsvinden op de tweede verdieping van het Lipsius-gebouw en wordt feestelijk geopend om 17.00 uur.

De studenten komen van alle faculteiten en volgden daarnaast een of twee semester kunstvakken aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag (KABK). Voor studenten komen kunst en kennis mooi samen:

's Ochtends op het sciencepark en 's avonds naar de kunstacademie. Het kan nogal een cultuurshock zijn, maar je leert veel van elkaar. Dat heeft invloed op mijn wetenschappelijke kwaliteiten: ik word er socialer, creatiever en gemotiveerder door en denk meer interdisciplinair.”
ACPA-studente Beanne Snaar

Lees meer over Practium Artium. Vanaf 10 juni tot en met 30 augustus 2017 kun je je aanmelden. De toelatingen vinden plaats in September 2017.

Expositie kunst talentprogramma ACPA
Vrijdag 12 mei van 17.00 tot 19.00 uur