Gezocht: kennis van Sterrenkundigen

Op de Oude Sterrewacht zijn zo’n honderd amateur‐sterrenkundigen actief met het onderhoud aan kijkers, waarnemen, het volgen van lezingen en rondleidingen geven. Deze vrijwilligers leveren een belangrijke bijdrage aan het verspreiden van kennis over de Sterrenkunde. Daarom zoeken wij Sterrenkundigen die hen over hun vak willen onderwijzen.

De kennis van de Leidse amateur-sterrenkundigen varieert van beginner tot gevorderde amateur of universitair  Sterrenkundige. Deze laatste groep is in staat om hun vakkennis en vaardigheden over te dragen aan de anderen. Maar deze groep is echter beperkt in aantal.

Daarom zoeken de amateurs (ex‐) sterrenkundigen die nog graag over hun vak vertellen. Voor sommige Sterrenkundigen is dat in nog hun dagelijks werk. Voor anderen vraagt dat misschien nog enig opfrisarbeid omdat de vakkennis wat is weggezakt.  De over te dragen kennis mag  over ieder mogelijk sterrenkundig onderwerp gaan en ligt op het niveau van de inleiding Sterrenkunde/Astrofysica voor eerstejaars, maar dan wel zonder al te veel formules.

Lijkt het je leuk om te doen? Neem dan contact met ons op!