Rondleiding P.J. Veth-gebouw

Begin januari vond de eerste rondleiding plaats voor onder andere de managementteams van de toekomstige bewoners van het P.J. Veth-gebouw.

De rondleiding startte op de begane grond in de toekomstige Study Lounge en gaf een inkijkje in de oude bibliotheek.

Op de eerste verdieping waren de bouwwerkzaamheden in de historische collegezaal goed zichtbaar. Op de tweede verdieping kon al van de ene kant van het gebouw naar de andere worden gelopen. De werkkamers werden zichtbaar en ook alle mooie details (glas in lood, kozijnen en trappen) die bewaard zijn gebleven. Op de foto’s en de film is in een korte weergave te zien dat de bouwwerkzaamheden nog druk gaande zijn. Naast de rondleiding zijn de tien belangrijkste ingrepen van het gebouw toegelicht door Diederik de Jonge (architect P.J. Veth-gebouw).

In het kort

• Aanpassen entree aan de kant van de Hortus;
  • Entreehal vormgeven;
  • Onderdoorgang Nonnensteeg naar de Hortus;
  • Aanpassen trappenhuis tussen Herbarium en Botanie;
  • Aanleg binnentrap in het Herbariumdeel;
  • De routing in het gebouw logisch maken door een hele verdiepingsvloer te verwijderen;
  • Meer sanitaire voorzieningen;
  • Gebouwinstallaties vervangen;
  • De historische onderwijszaal in ‘ere’ herstellen en geschikt maken aan de hedendaagse eisen;
  • Het realiseren van twee erkers op de tweede verdieping die uitkijken over de hortus.
Renovatie PJ Veth-gebouw

Na de presentatie werden er complimenten gegeven over de aanpak van de renovatie. Daarnaast werden er vragen gesteld over het gebruik van het gebouw (openingstijden, herkenbaarheid van de instituten, gebruik van pantry’s). Via deze nieuwsbrief en de daarop volgenden proberen wij u op de hoogte te houden van gebouw gebonden zaken en de uitvoering hiervan.