Renovatie PJ Veth van start

Eind mei start de renovatie van het PJ Veth gebouw! Na een jaar voorbereiding door Vastgoed en de faculteit kan bouwbedrijf Burgy aan de slag. PJ Veth is daarmee is het eerste gebouw dat aangepakt wordt in het uitvoerige Humanities Campus project.

Het ontwerp

Het PJ Veth gebouw is een monument. Dat betekent dat in uitvoerig overleg met voornamelijk gemeentelijke instanties is gekeken naar het ontwerp en de wensen van Vastgoed en onze faculteit. Een grote wens is om het gebouw meer te betrekken bij de overige gebouwen op het WSD-complex. Dat gaat nu gebeuren door de entree te verplaatsen van de Nonnensteeg naar de Hortuszijde. Ook komt langs het water een onderdoorgang zodat het gebouw ook via de Nonnensteeg toegankelijk blijft en in lijn is met de wensen voor de Singelpark-route. Verder wordt veel aandacht besteed aan de renovatie van de mooie monumentale elementen in het gebouw, de grote onderwijszaal en de bibliotheek.

Wie, wat, waar en wanneer

De renovatie zal ongeveer een jaar beslag nemen. Het gebouw kan naar verwachting per 1 juni 2017 door onze faculteit in gebruik genomen worden. Wie de eerste gebruikers zullen worden van het PJ Veth gebouw is op dit moment nog niet bekend.