Reis om de wereld in één dag op het International Cultural Festival

Op zaterdag 13 mei organiseert ISN Leiden de 11e editie van het International Cultural Festival. Het festival brengt internationale studenten, Leidse studenten en inwoners uit Leiden en omstreken samen voor een reis rond de wereld in één dag.

Het International Cultural Festival is het grootste jaarlijkse culturele evenement dat georganiseerd wordt door studenten. Dit jaar vindt het plaats in Scheltema Leiden. Tijdens het Cultural Festival krijgen internationale studenten de kans om de cultuur van hun land te laten zien. Dit doen zij op allerlei ludieke manieren: van eten, muziek en dans tot taal, kunst en politiek.

Studenten staan in Country Teams verspreid door heel Scheltema en bieden bezoekers workshops, lokale gerechten om te proeven of gewoon een praatje maken met een student uit een ander deel van de wereld. Waan jezelf in de cultuur van je mede-studenten: dans mee met het Spaanse landenteam, laat je met henna versieren door team India en proef van de heerlijke pasta van het Italiaanse team. In totaal doen er zo’n 30 landen mee, grote kans dat jouw favoriete land er ook bij zit!

Het International Cultural Festival vindt plaats op 13 mei in Scheltema Leiden (Marktsteeg 1) en start om 12:00 met een spectaculaire opening. Na de opening volgt er een dagprogramma met workshops, optredens en cursussen. Na het dagprogramma is er om 21:00 een grote afterparty in Scheltema, waar bands en dj's zullen optreden. Toegangskaarten zijn aan de deur verkrijgbaar en kosten €5.

Of je nu een Leidse of internationale student bent, het festival is voor iedereen toegankelijk. Kom met je ouders, familie of vrienden en discover the world in one day!

Ben jij internationaal georiënteerd en lijkt het jou leuk om deel te nemen aan een landenteam op het festival of te helpen als vrijwilliger? Ga dan naar www.culturalfestival.nl of stuur een mail naar festival@isnleiden.nl