Geopend: Tentoonstelling Humanities Campus

Gisteren is de Tentoonstelling Humanities Campus officieel geopend. Hier worden het verleden, het heden en de toekomst van het Witte Singel-Doelencomplex (WSD) belicht. Aandacht is er ook voor recente ontwikkelingen: de tentoonstelling laat zien hoe de ontwerpers van de Humanities Campus de ruimtelijke en functionele mogelijkheden van dit gebied hebben onderzocht. Nieuwsgierig? Bezoek de tentoonstelling of meld je hieronder aan voor een guided tour.

Bij de opening waren de direct betrokkenen bij dit grootschalige project aanwezig. Menno Tuurenhout, Portefeuillehouder Bedrijfsvoering, vertelde in zijn openingswoord over 'de droom die we met elkaar als Faculteit koesteren: een faculteit Geesteswetenschappen die een wereldspeler blijft'. Om deze positie te versterken is het nodig een aantrekkelijke omgeving met eigentijdse voorzieningen te creëren: 'Een open campus waar mensen van over de hele wereld samenkomen die hele wereld te bestuderen'.

Aimée Krommenhoek en Menno Tuurenhout

Na het openingswoord hebben alle aanwezigen de tentoonstelling ingewijd met koffie, thee en petit fours, mét Humanities Campus-logo. Vanuit het universitaire vastgoedbedrijf gaf projectmanager Aimée Krommenhoek een toelichting op het onderzoek naar de ruimtelijke en functionele mogelijkheden van het WSD-gebied. ‘Dit project draait om een combinatie van een visie op onderwijs, en een visie op huisvesting. Dit is een intensieve samenwerking tussen Vastgoed en de Faculteit Geesteswetenschappen.’ Vervolgens nodigde zij alle aanwezigen uit de tentoonstelling zelf te bekijken. 'Fijn om op deze manier mee te worden genomen in het proces, al gedurende de looptijd van het project' aldus een van de aanwezigen. 'Het maakt het overzichtelijk, met een mooie combinatie van tekst en beeld.'

Tentoonstelling

Ook de tentoonstelling bezoeken?

Deze is te vinden op de 1e verdieping van het Lipsius, in de gang naast de werkkamers van IFZ en OSZ (blauwe vleugel, ter hoogte van 1.31-1.38).
Meld je hier aan voor een guided tour. Die geeft je de mogelijkheid vragen te stellen en meer te leren over de achtergrond van het project en de tot nu toe gemaakte afwegingen.

Meer informatie over het Humanities Project is te vinden op onze projectsite voor medewerkers
Heb je een prangende vraag, dan kun je ook contact met ons opnemen via hc-info@hum.leidenuniv.nl.

Werkt u niet bij de Universiteit Leiden? Blijf op de hoogte over dit Humanities Campus project op onze projectsite voor externen.