Expositie Humanities Campus

De universiteit bouwt aan een nieuwe Humanities Campus. Wat nu nog een verzameling vaak verouderde gebouwen is, zal de komende tien jaar uitgroeien tot een campus met eigentijdse voorzieningen. Ontmoeten, verbinden en samenwerken staan centraal in de ontwikkeling van de campus. Een 24/7-campus waar de internationale gemeenschap van studenten en staf zich thuis voelt. Flexibel van inrichting zodat ingespeeld kan worden op wensen en eisen van een steeds veranderende omgeving.

Van historie naar toekomst

Een compacte tentoonstelling op de eerste etage van het Lipsius neemt bezoekers mee in de historie van het gebied en de faculteit en geeft inzicht in de verzameling gebouwen die nu worden gebruikt voor de faculteit Geesteswetenschappen en aanverwante instituten. Ten slotte wordt de visie op de ontwikkeling van de Humanities Campus uiteengezet en wordt op schematische wijze het ontwikkelproces van het voorkeursmodel van de universiteit getoond. In dat model staat een groen plein centraal  waardoor verbinding ontstaat tussen de gebouwen aan weerszijden van de singel.

Humanities Campus

Tentoonstelling in ontwikkeling

De tentoonstelling wordt de komende maanden en jaren aangevuld met uitgewerkte ontwerpen van onderdelen van het project en een definitief stedenbouwkundig plan.

Participatietraject

De komende maanden wordt onder begeleiding van een gemeentelijk procesbegeleider de participatie van omwonenden vorm gegeven. De universiteit neemt de verantwoording voor de gesprekken in de Klankbordgroep Humanities Campus. Woningbouwcorporatie De Sleutels doet dat voor de bewoners van het Doelencomplex.

Locatie

De tentoonstelling is te vinden in de gang naast de werkkamers van Huisvesting (1.31-1.38), op de 1e verdieping in het Lipsius; Cleveringaplaats 1. Voor belangstellenden bestaat er de gelegenheid om in kleine groepen de tentoonstelling onder begeleiding van een de projectteamleden te bezoeken.

Nieuwsgierig geworden?

Wilt u zich aanmelden voor een 'guided tour'? Dat kan via dit aanmeldformulier.