Aanbod universiteit: 41 sociale huurwoningen in de binnenstad

Naast Plexuslocatie nu ook Kaasmarktschool.

De Universiteit Leiden heeft gezocht naar alternatieve woonlocaties voor de bewoners van het Doelencomplex voor het geval dat de plannen voor de Humanities Campus leiden tot sloop van het Doelencomplex. Naast de 58 woningen aan de Paviusstraat en de 26 woningen op de herontwikkelingslocatie Plexus aan de Kaiserstraat zijn de mogelijkheden van de Kaasmarktschool onderzocht. Met de gemeente wordt die alternatieve invulling verder besproken. In de Kaasmarktschool - een gemeentelijk monument - kunnen naar verwachting 15 woningen gerealiseerd worden. Daarmee komt het aanbod van de universiteit op 99 sociale huurwoningen waarvan 41 in de binnenstad.

Locatiestudie

Op verzoek van woningcorporatie De Sleutels, de bewoners en de gemeenteraad is goed gekeken naar nieuwe mogelijkheden in de Leidse Binnenstad. VVKH architecten heeft op verzoek van de universiteit de mogelijkheden op de drie locaties onderzocht. Hiermee wordt een indruk gegeven van de indeling en omvang van de woningen.
Hoewel aan de sfeerbeelden geen rechten kunnen worden ontleend, geven ze een goede indruk van wat er mogelijk is qua architectuur en ruimtelijke inpassing.

Om de presentatie te bekijken, klik hier