Van minoren naar labtours op de Masterdag

Vandaag bezochten 425 unieke masterkiezers de halfjaarlijkse Masterdag op de Faculteit W&N, voor de tweede keer inclusief een Minorenmarkt. Nieuw dit jaar was de scheikunde labtour.

Masterdag

Bezoekers konden presentaties bijwonen van twaalf masteropleidingen. Naast informatie over de opleidingen kregen de bezoekers ook voorbeelden van alumni over hun toekomstperspectief.

Minorenmarkt

Voor de tweede keer werd de Masterdag vergezeld door de Minorenmarkt. In de kantine van de Gorlaeus Laboratoria stonden vertegenwoordigers van veertien minoren klaar om alle vragen van de masterkiezers te beantwoorden. Van Data Science en Modern Drug Discovery tot de interdisciplinaire minoren Sustainable Development en Human Evolution – er was een uitgebreid en gevarieerd aanbod.

Kiezers krijgen uitleg tijdens de Minorenmarkt

Labtour scheikunde

Tijdens deze masterdag ook een primeur: voor de eerste keer was er een labtour van het Leids Instituut voor Chemisch Onderzoek (LIC). Zo’n twintig masterkiezers namen deel aan deze labtour. Zo waren er bachelorstudenten uit Amsterdam, bachelorstudenten ‘gewoon’ uit Leiden en een studente Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek van de hogeschool Leiden. Ze keken hun ogen uit: de gloednieuwe laboratoria maakten indruk vanwege de grootte, de aanwezige faciliteiten en de moderniteit. De onderzoekers van het LIC vertelden alles over hun werkplek, hun onderzoek, en alle ‘gave apparaten’.

De labtour van het LIC in de gloednieuwe laboratoria

De Facebookpagina Masters in Leiden zond live uit vanaf de Faculteit W&N. In het filmpje komen onder anderen een PhD-student, een masterstudent en een studiekiezer aan het woord.