Proefstuderen in 10 #instaposts

Alvast een keer aanschuiven in een grote collegezaal, een practicum volgen of praten met toekomstige studiegenoten en docenten? Tijdens een dagje proefstuderen kan het. Ruim 700 scholieren en ouders kwamen op vrijdag 31 maart proefstuderen bij de faculteit W&N.

Onderstaande reeks impressies verscheen op Instagram. Volg @leidenscience voor meer updates over studeren en werken aan de faculteit W&N!

Van proefcollege tot Meet & Greet

515 scholieren en 188 ouders bezochten op 31 maart de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen om zich te oriënteren op de acht bacheloropleidingen. Aan het begin van de dag heette vicedecaan Han de Winde de scholieren welkom; alle ouders en begeleiders schoven aan in de zaal bij decaan Geert de Snoo. Daarna konden de deelnemers luisteren naar opleidingspresentaties en proefcolleges, tijdens de informatiemarkt praten met studenten en docenten, deelnemen aan rondleidingen en zelf practica doen. Ook konden ze tijdens het onderdeel Meet & Greet spreken met alumni van verschillende opleidingen over hun ervaringen tijdens én na hun studie.