Faculteit FWN en Technische Universiteit Denemarken tekenen uitwisselingsovereenkomst

De Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen (FWN) van de Universiteit Leiden en de Technische Universiteit van Denemarken (DTU) ondertekenden dinsdag een uitwisselingsovereenkomst. Door deze Erasmus+ student mobility agreement kunnen studenten van alle FWN-opleidingen en studenten van de DTU vanaf september 2017 vakken volgen op elkaars universiteiten.

Een delegatie van de DTU bezocht op 28 februari de faculteit om deze overeenkomst te tekenen, samen met vice-decaan Han de Winde.

Interdisciplinaire ingenieurs

DTU is een van de meest vooraanstaande technische universiteiten in Europa op het gebied van techniek en natuurwetenschappen. Ze staat bekend om haar business- en ontwerpgeoriënteerde aanpak, haar focus op duurzaamheid en een prachtige studieomgeving. Studenten van de DTU worden opgeleid tot ingenieurs met een goede wetenschappelijke basis. Daarnaast zijn alle studieprogramma’s interdisciplinair.

Uitwisseling

Studenten die geïnteresseerd zijn om op uitwisseling te gaan naar Denemarken, kunnen hier terecht voor meer informatie. Bekijk hier alle uitwisselingsprogramma’s die de Universiteit Leiden aanbiedt.

De Universiteit Leiden werkt al langer samen met de DTU op het gebied van onderzoek, voornamelijk in de natuurkunde, sterrenkunde, (bio)chemie en geneeskunde.