Registratie voor online cursus ‘Navigation Through the Ages’ geopend

Leer alles over de rijke geschiedenis van navigatie in de cursus ‘Navigation Through the Ages’, van het oude Griekenland tot Europa’s Gallileo programma. Deze cursus is de tweede Space Awareness MOOC en richt zich op docenten; de registratie is nu geopend.

In deze Massive Open Online Course (MOOC) leren deelnemers hoe ze de fascinerende geschiedenis van navigatie kunnen inzetten in hun lessen. Hiervoor gebruikt de cursus voorbeelden uit de praktijk, docentinterviews en begeleiding door experts. De deelnemers krijgen daarnaast tips hoe ze hun leerlingen kunnen aansporen om voor een carrière in de ruimtevaartsector te kiezen, en hoe ze kunnen omgaan met diversiteit in de klas.

Tweede MOOC

De cursus bouwt voort op concepten uit de eerste Space Awareness MOOC, Teaching with Space and Astronomy in your classroom. Geïnteresseerden voor de nieuwe MOOC wordt geadviseerd de onderwerpen uit de vorige cursus kort te bekijken.

Space Awareness

De Universiteit Leiden coördineert het project Space Awareness en is betrokken bij de ontwikkeling van de Space Awareness MOOC-serie. Space Awareness is een internationaal onderwijsproject dat de opwinding van ruimtevaart gebruikt om leerlingen te interesseren in wetenschap en techniek en beroepen in de ruimtevaart. Daarnaast richt het project zich op het stimuleren van het gevoel van wereldburgerschap. Om deze doelstellingen te bereiken, biedt dit project een breed scala aan technieken en activiteiten om kinderen, tieners en leraren te inspireren om bezig te zijn met ruimtegerelateerde activiteiten.