Nieuw: bachelor Security Studies

In september 2017 start de nieuwe Engelstalige bachelor Security Studies in Den Haag. Het onderwijsprogramma is uniek en is ontwikkeld door het Institute of Security and Global Affairs van de faculteit Governance and Global Affairs. Er is grote behoefte aan breed opgeleide academici in dit domein.

Uitdagingen zoals internationaal terrorisme, cyberaanvallen en natuurrampen hebben invloed op de levens van miljoenen mensen over de hele wereld. De opleiding bestudeert de complexe veiligheidsvraagstukken van onze snel digitaliserende en globaliserende wereld.

Uniek programma

Het programma is uniek in Europa door onder meer de interdisciplinaire benadering en de internationale insteek. De bachelor Security Studies kwalificeert de student met een BSc diploma voor een brede reeks masteropleidingen in Leiden en elders, en garandeert toegang tot de Master Crisis and Security Management van de Universiteit Leiden.

De studie is te volgen in Den Haag, de ‘City of Peace, Justice and Security’ – te midden van de vele internationale organisaties op het gebied van veiligheid.

Lees meer over de bachelor Security Studies op bachelors.leiden.edu

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of