Internationale studenten zingen het “Wilhelmus” tijdens de introductieochtend Geesteswetenschappen

Woensdagochtend wemelde het in de faculteit van de net aangekomen buitenlandse studenten die volgende week starten met hun master of een uitwisseling. Ruim 150 studenten namen deel aan het Introductieprogramma van de Faculteit.

Wilhelmus

Tijdens de introductie kregen ze een warm welkom van Prof. dr. Mirjam de Baar namens het Faculteitsbestuur met nuttige tips voor een succesvol verblijf in Leiden. De show werd echter gestolen door dr. Olga van Marion met haar minicollege over het Wilhelmus. “Help the Dutch understand their national anthem, because the words are too difficult.” De studenten kregen een sprankelende uitleg over de tekst en waarom het zo moeilijk te onthouden is voor Nederlanders.  Zo was het zelfs ook voor de Nederlanders in het publiek nog een heel leerzaam college. Olga kreeg de studenten zelfs zo ver dat ze het Wilhelmus meezongen!

Programma

Tijdens de ochtend kregen de studenten verder onder andere instructies over de bibliotheek, uSis en Blackboard, en een uitleg over de organisatie van de faculteit en haar studieverenigingen door assessor Aurélie van ’t Slot. De overige onderdelen werden verzorgd door Humanities International Office, de UB en studiecoördinator Esther Buizer. Aan het eind van het programma kregen de studenten een rondleiding mede met de hulp van studenten van de studievereniging HSVL en daarna een typisch Hollandse lunch (broodjes en jus d’orange) in het Arsenaal.

OWL

De introductieochtend was onderdeel van OWL, die van 24 tot 27 januari plaatsvond.

Van harte welkom in Leiden en veel succes en plezier tijdens jullie verblijf!

Zie ook de webpagina van hetHumanities International Office.

Linda Huizinga-Coolen,
Inkomende uitwisselingscoördinator