Inschrijving voor LEaDing Fellows Postdocs programma geopend

Negentig jonge, pas gepromoveerde wetenschappers kunnen vanaf 1 februari reageren op een postdoc-positie binnen het LEaDing Fellows Postdocs Programma.

Vijf kennisinstellingen

Het programma is onderdeel van de Leiden-Delft-Erasmus alliantie en is een samenwerking tussen de Universiteit Leiden, de TU Delft, de Erasmus Universiteit Rotterdam, het Leids Universitair Medisch Centrum en het Erasmus Medisch Centrum. De vijf kennisinstellingen hebben daarvoor in 2016 gezamenlijk een Europese subsidie van 6,3 miljoen euro gekregen uit het Marie Skłodowska-Curie COFUND programma, dat is gericht op internationale mobiliteit van jonge wetenschappers. Het heeft als doel internationaal en interdisciplinair onderzoek tussen verschillende sectoren te stimuleren en daarmee het carrièreperspectief van jonge onderzoekers te vergroten.

Samenwerken

Tien jaar geleden werd het medisch-technologische consortium Medical Delta opgericht en in 2012 de Leiden-Delft-Erasmus alliantie. De acht Leiden-Delft-Erasmus Centres die hieronder vallen richten zich op complexe maatschappelijke vraagstukken. Door deze lange traditie van samenwerking profiteren de postdocs van een multidisciplinaire omgeving en kunnen ze gemakkelijk samenwerken met onderzoeksgroepen van de andere instellingen.

Aanmelden

Van 1 februari 2017 tot 31 maart 2017 kunnen onderzoekers solliciteren naar een plaats. In deze eerste ronde worden twintig postdocs aangenomen. Daarna volgen nog twee calls voor de overige plekken. Het programma loopt tot februari 2022.

Meer informatie: http://leadingfellows.eu/