Faculteit W&N viert Chinees nieuwjaar

De faculteit W&N vierde op 26 januari het Chinees nieuwjaar, door middel van een evenement dat samen met de Leiden Science China community werd georganiseerd. Na een warm welkom en nieuwjaarswensen van decaan Geert de Snoo konden bezoekers aan verschillende activiteiten deelnemen, zoals een kalligrafieles.

Jaar van de Haan

In de Chinese cultuur is 2017 het jaar van de Haan. De Snoo vertelde in zijn toespraak dat hij begrijpt dat hanen in de Chinese cultuur worden gezien als zelfverzekerd, eerlijk en nauwkeurig. ‘Kwaliteiten die ik in grote mate herken bij Chinese studenten en medewerkers.’ Hij benoemde daarnaast dat sommige Chinese studenten en medewerkers hun familie missen tijdens de viering van het Chinese nieuwjaar. ‘Een van de belangrijkste taken voor ons is om de Chinese community de komende jaren nog beter te steunen’, aldus de Snoo. Hij benadrukte dat er in de nabije toekomst meer soortgelijke evenementen georganiseerd gaan worden.

Leiden Science China community

De Leiden Science China community is opgezet door een groep gepassioneerde en proactieve Chinese bètastudenten en promovendi, die daarbij gesteund worden door de faculteit W&N. Hun voornaamste doelstellingen zijn het aanmoedigen van communicatie, het verbeteren van integratie en het versterken van de wetenschappelijke en sociale verbinding tussen Chinese en andere studenten en promovendi.

Chinese website gelanceerd

In lijn met de versterking van de samenwerking met China is de Chinese website onlangs gelanceerd. De website bevat informatie over onderzoek en onderwijs aan de faculteit en is speciaal gericht op potentiële (PhD-)studenten die overwegen een betà-opleiding of -promotie in Leiden te volgen. De website brengt daarnaast actueel nieuws uit de faculteit en bericht over aanstaande evenementen.