Tim Hartman wint Moot Court Wisselbeker

Aan Tim Hartman valt de eer ten beurt om als eerste in de geschiedenis de Moot Court Wisselbeker uit handen van Tom Schoute,  Uitgever Legal Publishing van Wolters Kluwer in ontvangst te nemen en wel voor zijn uitmuntende pleidooi voor het vak Moot Court Rechtsgeleerdheid.

Tim Hartman heeft in het 2e semester 2015/1016 gepleit voor de Moot Court rechtbank, die werd voorgezeten door prof.mr. A.G. Castermans. De pleidooien die voor deze rechtbank werden gehouden, waren van een hoog niveau. Het pleidooi van Tim bleek uiteindelijk het beste van de beste.

Tim vertegenwoordigde de Belgische onderneming Slimmerroken (eiser) in een fictieve procedure tegen de Staat der Nederlanden (gedaagde). In de ‘Nieuwenhuiszaal’ bepleitte hij zijn zaak met verve, zonder dat het een theaterstuk werd. De rechters kregen hierdoor de indruk met een professional te maken te hebben.

De wisselbeker is ter beschikking gesteld door Wolters Kluwer. Aan deze wisselbeker is een prijs verbonden van € 250,00, te besteden aan boeken. Tim Hartman zal over een half jaar de Moot Court Wisselbeker weer overdragen aan de winnaar van het huidige semester, die gekozen zal worden uit de studenten die op 13 en 14 december 2016 hun pleidooi zullen houden.