Steun start-ups voor maatschappelijke veranderingen

Verandering bereik je niet door de hele dag met je neus in de boeken te zitten. Studenten van de minor Innovation, Co-Creation and Global Impact zijn start-ups begonnen om maatschappelijke problemen te tackelen. En jij kunt ze steunen.

Van het verminderen van voedselverspilling tot een keuken voor vluchtelingen, en van een lunchroom voor mensen met een arbeidsbeperking tot mobiele fietsenreparatie: de manieren om maatschappelijke problemen aan te pakken zijn legio. Maar je moet het wel doen. Studenten van de minor Innovation, Co-Creation and Global Impact gaan de uitdaging aan met hun eigen start-ups.

Crowdfunding

Je kunt deze vijftien projecten steunen. De ondernemende studenten zijn een crowdfundingscampagne gestart om de financiering voor hun plannen rond te krijgen. Het gaat hierbij om kleine investeringen van gemiddeld zo’n vierhonderd euro. De eerste projectvoorstellen hebben hun financiering inmiddels rond.

Promotiefilms

Alle projectgroepen hebben een film gemaakt om hun idee onder de aandacht te brengen. Zo ook de studenten van Koppie Koppie. Zij willen een horecagelegenheid opzetten waar mensen met een verstandelijke beperking de kans krijgen om hun steentje bij te dragen.

Over de minor

De minor Innovation, Co-Creation and Global Impact heeft als doel het opleiden, coachen en trainen van een groep professionals die gepassioneerd zijn om complexe maatschappelijke problemen op te lossen. De minor valt onder de Faculty of Governance and Global Affairs. Verschillende maatschappelijke partners dragen bij aan het programma, waaronder het ministerie van Buitenlandse Zaken, Siemens en de gemeente Den Haag. Studenten kunnen de minor volgen in hun vrije keuzeruimte of buiten hun vaste curriculum om.