Leidse wetenschappers tijdens de Nacht van Kunst & Kennis

Tijdens de Nacht van Kunst & Kennis op 17 september vertelt een keur aan wetenschappers van de Universiteit Leiden over zijn of haar werk. Naar wie ga jij kijken?

Nachtcolleges van topwetenschappers

Op zaterdag 17 september staat Leiden weer in het teken van de Nacht van Kunst & Kennis, met een verrassende mix van wetenschap, theater, muziek en kunst. De Universiteit Leiden is nauw betrokken bij de organisatie. Behalve dat academische locaties als de Hortus botanicus hun deuren openen, doen ook veel Leidse hoogleraren en onderzoekers mee. Zo geeft Ionica Smeets (wetenschapscommunicatie) een nachtcollege, maar ook onder andere Rob Zwijnenberg (kunstgeschiedenis), Judi Mesman (opvoeding en diversiteit), Arnold Tukker (circulaire economie) en Patrick Rensen (overgewicht en de rol van bruin vet) delen hun ontdekkingen met het publiek.

Voorproefjes

In het overzicht rechts op de pagina vind je artikelen en filmpjes van wetenschappers die een voorproefje geven van hun optredens.