Ekaterina Pannebakker nieuwe docent Internationaal Privaatrecht

Ekaterina Pannebakker is sinds 1 september 2016 als docent verbonden aan de sectie Internationaal Privaatrecht. Ekaterina studeerde in Rusland en Frankrijk en verwacht nog dit jaar te promoveren aan de Erasmus Universiteit.

Ekaterina Pannebakker is privaatrechtelijk afgestudeerd in Rusland en Frankrijk (2004 en 2009) heeft in 2011 een postacademische LL.M. studie afgerond aan de Erasmus Universiteit.

Na haar afstuderen in 2004 was ze werkzaam bij een Frans consultancy bedrijf, als bedrijfsjurist bij Danone Dairy in Rusland en daarna aan het hoofdkantoor van Danone Baby and Medical Nutrition in Nederland. Vanaf september 2011 tot en met augustus 2016 was ze als promovenda verbonden aan de Erasmus Universiteit. Ze verwacht in december 2016 aan dezelfde universiteit te promoveren op het onderwerp ‘intentieverklaring bij internationaal contracteren’.
Tijdens haar promotie heeft Ekaterina als visiting scholar onderzoek verricht aan de University of Cambridge (Groot-Brittannië) en het UNIDROIT – International Institute for the Unification of Private Law (Italië) waarvoor ze een financiering van de UK Foundation for International Uniform Law kreeg.

Ekaterina is secretaris van de internationale denktank Groupe de Travail Contrats Internationaux (GTCI). Ze beheerst, naast haar moedertaal Russisch, het Nederlands, het Engels en het Frans.