8 Leidse rechtenstudenten ontvangen de Grotius beurs

Dit jaar hebben 8 Leidse rechtenstudenten de Grotius beurs ontvangen! De Grotius Academie geeft ieder jaar landelijk tien beurzen van maximaal € 3000,- aan talentvolle universitaire studenten afkomstig uit een multiculturele minderheidsgroep. Studenten van vijf universiteiten dingen mee naar de beurzen, te weten de Universiteit van Amsterdam (UvA), Groningen, Nijmegen , Rotterdam en Tilburg. Leiden Law School heeft maar liefst 8 van de tien beschikbare beurzen in de wacht gesleept!

De Grotius-beurs is bedoeld om getalenteerde studenten, tijdens hun studieverblijf aan een buitenlandse universiteit, te stimuleren om zich te ontwikkelen op het gebied van het algemeen bestuursrecht, arbeidsrecht en de commerciële rechtspraktijk. Het minimale beursbedrag is € 1500,- en het maximale bedrag € 3000,-. De hoogte van het beursbedrag is mede afhankelijk van de duur van het buitenlands verblijf, de locatie en de status van de buitenlandse universiteit.

De culturele achtergronden van de Leidse studneten die dit jaar een beurs hebben ontvangen zijn heel divers, variërend van Irak, Georgië, Curaçao, Afghanistan, Nigeria en Turkije. Hieronder een lijst van de winnaars is willekeurige volgorde:

1. Rawaez Mustafa (Irak)
  2. Sweta Noor (Afghanistan)
  3. Natasha Eggermont (Nigeria)
  4. Onesima Silié (Curaçao)
  5. Soma Mustafa (Irak)
  6. Baris Koca (Turkije)
  7. Gilmar Dominic Baboolal (Curaçao)
  8. Tamari Gagnidze (Georgië)