Prins Constantijn aanwezig bij finale Gulliver

Woensdag 15 juni komt prins Constantijn naar Leiden voor de Grand Finale van Gulliver. Dat is een zoektocht naar de beste studentondernemers.

De finale van Gulliver wordt beslist in de Aalmarktzaal, waar vijf finalisten hun innovatieve idee en ondernemerstalent presenteren aan het publiek. De winnaar gaat naar huis met €10.000 euro startkapitaal en mag zich de beste studentondernemer van Leiden noemen.

Prins Constantijn volgt per 1 juli Neelie Kroes op als speciale gezant (‘special envoy’) van StartupDelta2020 – centrum voor de ontwikkeling en doorgroei van startups – en zal hier het komende anderhalf jaar aan het roer staan.

Finalisten

De finalisten bestaan uit de drie beste ondernemers van de Gulliver-competitie, de winnaar van de Science meets Business Plan Competition en de winnaar van de Venture Academy. De finalisten zijn:

1. Buxenus
    Buxenus is een life science startup die bezig is met het maken van een 'Lab in a Box'. De eerste aanzet hiertoe is het ontwikkelen van een simpele automatische oplossing van de extractie van nucleotiden.

2. Idris Solutions
    Hans Peter Mulder en Peter Wiegman zijn bezig met de ontwikkeling van een anti-metastase-implantaat. Gebruikelijk medicijnen proberen metastase te stoppen. Dit implantaat vangt en doodt de tumorcellen in het bloed.

3. Nades Solutions
    Niall Hodgins van NADES solutions gebruikt Natural Deep Eutectic Solvent-technologie voor het maken van een product dat een oplossing biedt voor oplosbaarheid en stabiliteitsproblemen.

4. Zero/Square
    Student Company Zero van de Hogeschool Leiden ontwierp een designonderzetter die drankjes tot  wel 20 minuten langer op de juiste temperatuur houdt.

5. Spawn
    Spawn is de winnaar van de Venture Academy. Dit sociale platform verbindt gamers met andere gamers in de buurt.