Adriaan in 't Groen ontvangt Gouden Speld van de stad Leiden

Dr. Adriaan in 't Groen, scheidend directeur van het Dual PhD Centre van de Universiteit Leiden, ontving bij zijn pensionering op 6 juni de Gouden Speld van de stad Leiden van wethouder Robert Strijk.

De Gouden Speld wordt uitgereikt aan externe relaties van de gemeente Leiden aan iemand die zich verdienstelijk heeft gemaakt voor de stad.

Dat deed In 't Groen toen hij directeur Universitaire Ontwikkeling was bij het Bestuursbureau van de universiteit: hij zag in dat de stad gebaat zou zijn bij intensievere samenwerking tussen lokale partijen als de gemeente, cultuurinstellingen, de universiteit en het bedrijfsleven. Hij stond aan de wieg van de oprichting van de Stichting Stadspartners Leiden in 2007, waarvan hij later enkele jaren directeur zou zijn. De samenwerking werd een succes: de stichting is later geĆ«volueerd naar het huidige Leiden Marketing dat veel meer bezoekers naar Leiden wist te trekken.

Strijk, wethouder van Bereikbaarheid, Economie, Binnenstad en Cultuur roemde In 't Groens nooit aflatende energie en enthousiasme en zijn kwaliteiten als bruggenbouwer.

Foto: links wethouder Robert Strijk, rechts de laureaat Adriaan in 't Groen - foto Marc de Haan