Update: waterleiding gesprongen in nieuwbouw Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen

Dinsdagavond 24 mei is in de nieuwbouw van de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen aan de Wassenaarseweg een waterleidingbuis gesprongen.

Het lek ontstond op de derde verdieping en er was sprake van veel wateroverlast op de onderliggende verdiepingen in een deel van het gebouw. De brandweer was dinsdag snel ter plaatse en heeft zeer adequaat gereageerd. Dinsdagavond en -nacht is er nog gewerkt aan het wegpompen van het water.

Gebouw grotendeels toegankelijk

Het gebouw was woensdag weer toegankelijk voor medewerkers met uitzondering van het getroffen deel, de G-vleugels. Die zijn in ieder geval tot en met donderdag buiten gebruik.

Geplande verhuizingen

Als gevolg van waterschade zijn de geplande verhuizingen naar de G-West-vleugel op donderdag 26 mei en vrijdag 27 mei geannuleerd. Er wordt hard gewerkt om de getroffen vleugels zo snel mogelijk weer operationeel te krijgen. De universiteit stelt een onderzoek in naar de toedracht van de calamiteit en de omvang van de geleden schade.