Voormalig pedel Willem van Beelen overleden

Op 19 mei bereikte ons het droevige bericht dat, totaal onverwacht, Willem van Beelen op 64-jarige leeftijd is overleden. Hij was 27 jaar pedel van de Universiteit Leiden en ging pas kortgeleden – op 29 februari 2016 – met pensioen.

In zijn hoedanigheid als pedel was Willem van Beelen een boegbeeld van onze universiteit. Hij begeleidde talloze belangrijke gasten en stond nieuwe hoogleraren en promovendi bij tijdens ceremonies. Kenmerkend waren zijn waardigheid en rust.

Rector magnificus Carel Stolker: 'We zijn enorm bedroefd en overvallen door dit trieste bericht. We waren nog maar nauwelijks gewend aan de gedachte dat Willem, na 27 jaar, niet meer dagelijks als pedel in het Academiegebouw rondliep. Na zijn arbeidszame leven hadden wij hem zo graag de tijd gegund om van zijn pensioen te genieten. Onze gedachten gaan uit naar de familie en vrienden van Willem.'