Zsuzsa Bakk wint prijs voor proefschrift data-analyse

Zsuzsa Bakk is de winnaar van de Distinguished Dissertation Award 2016 van de Classification Society met het proefschrift 'Contributions to Bias Adjusted Stepwise Latent Class Modeling'.

Elk jaar selecteert de Classification Society het beste proefschrift over clustering, classificatie, of aanverwante gebieden van data-analyse.  Naast  ​$ 500 in boekenbonnen wordt de winnaar ook uitgenodigd om een ​​presentatie te geven tijdens  de jaarvergadering van de Classification Society. In 2016 vindt deze plaats van 01-04 juni aan de Universiteit van Missouri.

De Classification Society is een non-profit interdisciplinaire en internationale organisatie met als doel de wetenschappelijke studie van en het onderwijs over data-analyse te bevorderen.

De Society is lid van de International Federation of Classification Societies (IFCS), een federatie, waar ook de Nederlandse/ Vlaamse afdeling, de VOC lid van is.