Promotie Karin Wester

Op 6 april verdedigde duaal promovenda Karin Wester haar proefschrift 'Promise and Pitfalls of the Responsibility to Protect and Lessons to be Learned from the Case of Libya’.

Haar onderzoek geeft een beschrijving van het beginsel van de responsibility to protect en de wijze waarop dit beginsel in 2011 is toegepast tijdens de internationale interventie in Libië. Het onderzoek sluit aan bij de ervaringen die Karin eerder heeft opgedaan binnen de Buitenlandse Dienst en als medewerker van de Adviesraad Internationale Vraagstukken. Lees hier de stellingen en de samenvatting behorende bij het proefschrift.

Achtergrond

Karin Wester

Karin Wester was duaal promovenda bij het Dual PhD Centre/CRK van Faculty Governance and Global Affairs in Den Haag en bij de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit van Amsterdam en medewerker van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Karin heeft een achtergrond in de diplomatie en de journalistiek; ze is geschoold in cultuurgeschiedenis en internationaal recht.

Promotores

Prof. dr. ir. J.J.C. Voorhoeve, Universiteit Leiden
Prof. dr. mr. P.A. Nollkaemper, Universiteit van Amsterdam

Overige leden