Leiden Law School #24 in QS ranking 2016

Dit jaar staat Leiden Law School op nummer 24 in de QS World University Rankings by Subject. Hiermee laat onze faculteit alle andere Nederlandse rechtenfaculteiten achter zich.

QS publiceerde de lijst op 22 maart 2016. Hiervoor heeft het de beste universiteiten van de wereld in 42 individuele vakgebieden gerangschikt. Deze rankings worden opgesteld om de aspirant-studenten te helpen naar het zoeken van de beste universiteiten van de wereld in hun vakgebied.

Er worden drie datasets gebruikt om de prestaties van universiteiten te rangschikken in specifieke academische disciplines. Deze datasets bestaan uit wereldwijde enquêtes van academici en werknemers en de citatendatabase van Elsevier’s Scopus. Deze drie componenten geven de academische reputatie, werkgeversreputatie en onderzoeksimpact weer en worden gecombineerd om de resultaten te produceren in elk specifiek vakgebied, met per vakgebied aangepaste prioriteiten.