Dr. Johannes Magliano-Tromp nieuwe directeur Dual PhD Centre

Het College van Bestuur heeft Dr. Johannes Magliano-Tromp met ingang van 1 mei 2016 benoemd tot directeur van het Leiden University Dual PhD Centre.

Magliano-Tromp volgt Dr. Adriaan in ’t Groen MPA op, die het Dual PhD Centre vanaf de start in 2008 heeft geleid. Magliano-Tromp is universitair hoofddocent en nu programma-coördinator van International Studies. Adriaan gaat met pensioen.

vlnr: Adriaan in 't Groen en Johannes Magliano-Tromp

Johannes heeft zich op vrijdag 18 maart tijdens de wekelijkse promovendilunch aan de groep duale promovendi gepresenteerd en gesprekken gevoerd met stafleden en de vertrekkende directeur Adriaan in ‘t Groen. Beiden werken vanzelfsprekend toe naar een harmonieuze overgang. De nieuwe directeur was onder de indruk van zowel de veelzijdigheid van de promotieonderwerpen als van de relatie met de beroepspraktijk en biografie van de promovendi.

Dual PhD Centre

Het Dual PhD Centre is de thuisbasis voor duale promovendi. Het centrum richt zich op buitenpromovendi die een gedeelte van hun werktijd aan wetenschappelijk onderzoek besteden. Daarbij staat een thema uit hun beroepspraktijk centraal. Het accent in het universiteitsbrede programma ligt op het ontwerpen van een onderzoeksplan, het daartoe opleiden van de kandidaat-promovendus, en het aansluiten bij de geschikte wetenschapsdiscipline, graduate school en promotor.